2010. január 27., szerda

8 hónap

Bizony-bizony, már 8 hónapos a mi kis Ördögünk.

Lássuk csak, mit is csinál már:

  • gurul - valami elképesztő sebességgel
  • körbe-körbe kúszik - ez és az előbbi említett gurulás tökéletes mozgásforma számára, hogy az egész nappalit beközlekedje és pakoljon (újság, papírzsepis doboz, ásványvizes flakon, puff, virág... semmi nincs már biztonságban :D - na jó, a DVD-k eddig még kimaradtak)
  • tapsol - rendesen, ahogy a nagyok, és nagyon élvezi, hogy ez a felnőtteknek tetszik
  • egész ügyesen ücsörög
  • és reggeltől estig megy már a dádádádá, tetetetete, újabban a gágágá is és hallottunk már egy-egy bababa-t is
  • a repkedésről sem sikerült még leszokni.

A keddi mérlegelésen 9190 gr-ot (a védőnénivel tisztáztuk, hogy múltkor valamit nagyon elmért :D, ki is javította a kiskönyvben az itthon mért 8700-ra a 7 hónapos súlyt) és 74,5 cm-t mért a védőnéni. A doktor néni mindent rendben talált. Mivel a vérképben múltkor semmi komoly problémát nem talált, a gyerkőc szépen fejlődik, hízik, eszik rendesen, jókedvű stb., ezért a hőemelkedéseire azt mondta, hogy nem kell vele foglalkozni, de azért mivel piros volt a torka megint Kristófnak, a biztonság kedvéért elküldött minket torokváladék vételre.

Szerdán voltunk is a laborban, az eredményért majd kedden mehetünk.

Csütörtök este kimentünk Kati nagyiékhoz, még aznap éjjel Kristófnak felment a láza (38,3 levonás után), de a kedve hihetetlen jó volt. Rötyögött, magyarázott, nem látszott rajta, hogy nagy baja lenne. 1 kúp le is vitte a lázát és azóta is jól van. Erős tippünk volt, hogy a foga volt az okozó. A jobb felső 2-esnél az ínye már nagyon fehér volt, de a két baloldali 2-esnél is nagyon piros már. Hát jól tippeltünk. Jelentem 5 fogúak lettünk. Ma délutánra a fogacska csücske áttört. De még nagyon nincs vége, mert szerintem gyors egymásutánban fog érkezni még legalább 2.

Pénteke végre kozmetikusnál voltam. Kicsit megújultam. Néha ez is kell.

Szombaton nagy családi banzáj volt, jöttek rokonok, jól megcsodálták a törpénket. Kézről kézre járt. Estére apával szabadságot vettünk ki. Én elmentem egy kicsit plázázni, karácsonyi ajándékokat vadászni, aztán találkoztunk a barátainkkal és vacsorázni mentünk. Nagyon jó volt. Kristóf is jól viselkedett, szépen átaludta az éjszakát a nagyiékkal.


Kicsit anyáról

Mármint, hogy kicsit anyáról szól most ez a bejegyzés. Remélem, elnézitek nekem. Néha ezt is kell.

Jobban mondva igzából arról akartam írni, hogy rádöbbentem, hogy rohan az idő. Apával jövő februárban már 10 éve leszünk együtt. Pedig még csak most volt az a Földházis-UTSE-s záróbál... Atya világ mennyi minden történt azóta.

Nézzük csak.

  • Versenyeztem 5 évig (Atya ég 13 éve kezdtem táncolni! Erre is most döbbentem rá!)
  • Összeköltöztünk Atival
  • 5x voltunk külföldön nyaralni (nagy szerelmem Görögország és Horvátország)
  • 2x költöztünk (egyszer egy kisebb lakásba, tavaly aztán egy nagyobba)
  • kb. 5x cseréltünk autót - ebből 1-et egy idióta TK-ra tört (innen is csókoltatom 2 év távlatából, az agyrázkódást, a Balesetit és 3 hónap aktív szédülést ki tudtam volna hagyni az élelemből - de igazából olcsón megúsztuk, amiért viszont hálás vagyok az égieknek, jó lenne, ha mindig így vigyáznának ránk)
  • Barátok-haverok jöttek-mentek
  • Terhes lettem
  • Van egy lassan 8 hónapos gyönyörű kicsi fiúnk

Hát úgy nagy vonalakban ennyi. De lehetne még sorolni.

És hogy hogy jutott mindez eszembe? Apa szülinapja kapcsán, meg azért, mert üres óráimban (na nincs túl sok) szeretek videókat csinálni, és a legutóbbi szerzeményem pont egy 5 évvel ezelőtti horvátországi nyaralásról készült (jáj, de jó vékony voltam akkor). Nagyon jó volt ott a srácokkal. És remélem, hogy annak ellenére, hogy nekünk már itt van Kristófunk, lesz még ilyen össznépi nyaralás.

Srácok! Egy-kettő tessék összehozni egy-egy picurit és mehet a babás vakáció. ;D


Élééééég!!!!

Most már tényleg elég volt a takonykórból! 5 hét alatt 3 kör kicsit sok szerintem. Én személy szerint aggódom, hogy miért nem bírunk kikecmeregni egy nyomorult vírusból. Mások szerint túlaggódom a dolgot. Nem tudom, minden esetre nem csak én, hanem szerintem Kristóf is marhára unja a dolgot, gyűlöli az orrszívást, a porszívó hangjától pedig egyenesen falra mászik. Amit mit ne mondjak megértek teljes mértékben.

Már nekem is gyöngyözik a homlokom, ha csak arra gondolok, hogy megint elő kell venni az orrszívót, no meg a porszívót hozzá.

Úgyhogy ezúton is közlöm az égiekkel, hogy mi most már rutinosak vagyunk megfázásban, úgyhogy eléééééég volt, köszönjük szépen, szeretnénk most már egészségesek lenni!!

Egyébként nagyon jó a kedve továbbra is. Most már néha hátrafelé kúszik a pocakján. Legutóbb épp az apjára hozta a frászt, mert a játszószőnyege közepéről bekúszott a gurulós fotel alá, amin épp az apja ült, és már épp indult volna hogy nagy lendülettel felálljon (amitől ugye a szék elindul), mikor én megbeléptem a szobába és meglepetten felkiáltottam, hogy "Kristóf, te meg hogy kerültél a szék alá?". Az apja ijedtében majd leborult a székről.

Kapott a kis drágám egy játék mobilt, hogy kielégítsük a nyomkodhatnékját. Ugyanis neki mindegy, hogy telefon vagy távirányító, de az KELL! Nyomkodni muszáj. Igazi pasi. Így hát vettünk az madaras tesco-ban neki egy occsó márkát (madaras teszkósat). Mit ne mondjak, kb. 2 percig játszott vele és megadta magát a telefon. Autóba be, irány vissza (Piliscsaba-Solymár 2x oda-vissza - szerintem már rekordot tudunk dönteni Öcsipapával). Szerencsére nem sokat kötekedtek, a pénzt visszakaptuk, és szépen megvettük az ugyan jóval drágább, de márkás játékmobilt (nem lehet elég korán kezdeni a felvágást :D). Ez legalább többet beszél és zenél, és teszi mindezt magyar nyelven. Bár lehet, hogy rövid időn belül megbánom. :D De ki lehet kapcsolni.

Ha már vásárolni voltunk, megvettük Kristóf karácsonyi ajándékát (hiába no, most volt akciós, amit kinéztem). Tanuló Kutyus. Hehe! Szerintem magunkal szúrtunk ki a legjobban. A kutya ugyanis énekel, számol, ABC-t mond, mondókázik, nevet, akárhol is érsz hozzá. Eszméletlen édes...de azért majd térjünk vissza rá mondjuk januárban, hogy mennyire szeretem. ;D


Paramami akcióban

Hát hétfőn megvolt a vérvétel. Kristóf nagyon ügyesen és hősiesen viselkedett. Türelmesen viselte a majd másfél órás várakozást (közben csajozott, az összes szép kislányra rámosolygott, az egyik különösen elnyerte a tetszését, neki mindenképp meg akarta fogni a haját). És igen hősiesen viselkedett, mikor a vért vették tőle.

Szerény személyem most tudta meg, hogy az ilyen piciktől is vénából vesznek vért, pontosan ugyanúgy (kar hajlat), mint a felnőtteknél. Hát pici Ördögöm ezt nagyon szépen tűrte, csak nyüszögött és lebiggyesztette a száját. Kb. 5 perc múlva már megint elmélyülten játszott a csirkés csörgőjével.

Ma reggel pedig útra keltünk, először a védőnénihez, majd a leletért. A védőnéninél gyorsan végeztünk. Kristóf a hivatalos mérések szerint 9000 gr és 73,5 cm. Hosszban kicsit lelassult. :D Dehát végülis így is egy 1 éves hosszával rendelkezik. A védőnéni is teljesen oda volt, hogy már milyen nagyfiú és milyen vidám, mosolygós baba.

Aztán kalandosan ugyan (mivel természetesen pont most magas padlós busz jött), de eljutottunk a szakorvosi rendelőbe a vérleletért. Hát mikor megláttam, azt hittem elájulok. A laikus paramami egy igencsak megemelkedett lymphocyta szám láttán már gondol ám mindenre az ég egyatta világon, csak a legegyszerűbb megoldásra nem: VÍRUS. A frászkerülgetésben parapapi is csatlakozott hozzám, együtt mentük a doktor néninkhez leletértelmezésre.

A doktor néni megnézte és közölte, hogy ez ám nem olyan csúf, mint ahogy mi látjuk. Láthatóan küzd a legutóbbi vírussal a szervezete, de ez kezelést nem igényel. Majd elmúlik. Viszont picit (na ez fel sem tűnt paramaminak a leleten) vérszegény Kristófom. Egyenlőre vas adását nem igényli a dolog, egyen sok spenótot, sóskát, brokkolit, karfiolt, karalábét, és csirkemájat meg tojássárgáját.

Szerencsére tehát úgy tűnik a dolognak nagyobb volt a füstje, mint a lángja. Azért a hőemelkedését figyelem. És ha 2 hét múlva se javul, akkor ismét a körmére nézünk a dolognak. A paramami titulus kötelez. :D


7 hónap

Hát már itt tartunk. Kristóf ma 7 hónapos. Hihetetlen figura. Nézzük csak mi mindent tud már:

  • hasról hátra forogni
  • hátról hasra is megy már (igaz, ezt csak ha olyan kedve van - ma minden esetre újra lebukott, hogy tudja :D)
  • a hátán hátrafelé közlekedeni (hogy úgymondjam kúszni)
  • és jelentem a mai naptól egyedül ülni is, bár túl hosszú ideig még nem megy, de hát ne legyünk telhetetlenek.

Ez utóbbi mutatványt a babakocsiban csinálta meg először, mikor felültettem, hogy kapaszkodva üljön, fogta, elengedte a kapaszkodót és elkezdett játszani, és csodák csodája ülve maradt, akkor elég sokáig.

Nagyon próbálkozik már a hason kúszással is, meg a négykézlábra állással. A négykézlábazás már majdnem meg volt, kétszer is, csak szétcsúszott a lába. :D

A nátha is javulóban, csak az 1-1 kis hőemelkedés ne lenne. A doktor néni úgy döntött, menjünk biztosra, ha jövő hétig nem múlik el, akkor azért menjünk el egy vérvételre, plusz vigyünk pisit is. Hát örülnék, ha ezt kihagyhatnánk. A doktor néni kérdezte, hogy iszik-e Kristóf eleget. Szerintem igen, a "nagykönyv" szerint meg nem. Ugyanis ott azt mondják, hogy 1 éves korig a babák folyadék igénye a már jól ismert 150 ml/testtömegkg. Azaz Kristófnak a maga 8680 grammjához kb. 1200 ml-t kéne meginnia. Ő meg a tápival és a teával együtt jó ha 800 ml-t iszik. Úgyhogy most döntöm bele a folyadékot, hogy meglegyen legalább az 1000 ml. És szép csendben reménykedem, hogy megtaláltuk a probléma megoldását.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése