2010. április 2., péntek

Nosztalgia még: csecsemősök a Péterfyben

Annyit emlegettem már, hogy nem voltunk (se én, se a szobatársnőm Emese) elájulva a Péterfy csecsemőseitől, most pedig rátaláltam Mese elbeszélésére, és úgy gondoltam most már dafke is leírom.

Mese elbeszélése:
Péterfy-s csecsemősnővér-sztori: Előzményként vasárnap napközben hirtelen aluszékony lett a fiam (néhány óra múlva Adrié is), nna, gondoltam, sárgul a gyerek, fasza. A szomszéd szobában nem engedték haza a kissrácot, mert hiába szopizott tök sokat, valszeg tej nem sok jutott belé, így dehidratált lett és felszökött a láza. Ezért a nappalis csecsemősnővér (normál magasságú, természetes vöröske, kedves-gondos kis nő) azt mondta, szoptassunk ÉS adott a gyerekeknek cukros vizet, hogy azzal pótoljunk még, hogy elég folyadékhoz jussanak a fiúk. Bementünk Adrival egy próbaszopira is a csecsemősökhöz, akik legalább fél órán át csikizték-buzerálták a kómás kicsikéinket, hogy egyenek a cicinkből, eredmény 5 gr, ami k.va kevés. Mondták, kérjünk még cukrosvizet az éjszakásoktól is - inkább egy kis pótlás, mint kiszáradás.
Eddig az előzmény. Innentől a lényeg:
Mikor este vittük fürödni beadni a fiúkat, kértünk cukroslöttyöt. Erre (egy nagyon magas, vörös hajú) nővér reakciója: "Nem akarnak szoptatni éjszaka?"   WTF? 
A másik (szintén magas, de nem annyira mint a társa, szőke, vékony) nővér gurította ki a gyerekeinket és kiosztotta Adrit (én közben zuhiztam, csak a végére értem ki), hogy a Kristófok tejet buknak, ergo bizti van ott elég, ezért szoptassunk 1-2 óránként és nem adnak cukrosvizet!
Elmondanám, a két sárga gyerek gyakorlatilag ébreszthetetlen volt, a melleink cakkosak és sebesek, szóval az ilyen gyakori szopi kivitelezhetetlen volt.
10 után kimentünk a csecsemősökhöz, hogy akkor segítsenek. A magas vöröst fogtuk ki, kijött, Adrinak éppen felébredt a zötyögéstől a fia, szal mellre tette, az enyim öklendezett álmában, ha cici ért a szájához, szóval engem lebaszott, miért akarom túletetni az én rendkívül nyugodt természetű fiamat, majd felkel, ha éhes (ez a kijelentés "kissé" ellentmond a gyakori, két óránként történő etetéssel, továbbá figyelmen kívül hagyta azt is, hogy sárgul a kölyök).
Kristófom fél 12-kor ébredt (az előző etetés fél 7-kor volt, 5 órával hamarabb!), üvöltve. Onnantól kezdve 4 órán át üvöltés, néha elfogadta a cicit 10-15 percre, bántották a szelek, kakik is. Be volt esve a kutacsa (nincs elég "nedvesség" a gyerekben), szóval adogattam neki "házilag összedobott" cukroslötyit (Zsé hozott bébivizet és szőlőcukit, úh Adrival bevertünk koktélt), abból kisebb-nagyobb adagokat visszabukott. Közben Adri fia is ébredt, hasonló visítós stílusban adva elő magát (azon az éjszakán a szomszéd szobák gyerekei is sokat sírtak), nála annyi plussz volt még, hogy a gyerek narancssárgát pisilt (reggel az új csecsemősök aszonták, kezdődő dehidratáltság jele).
Fél 3 körül elmentem és "megköszöntem" a magas vörösnek, hogy ilyen sokat "segített", erre még neki állt feljebb. 
Mondta, hogyha a folyosón sétálva csend van egy szobában, ő nem tudhatja, hogy bent segítenie kellene (muhaha, mint már írtam, aznap éjjel nemcsak a mi kölykeink visítottak, hanem a többi szobában is - hallottam a falakon keresztül - szal bizti sokat mászkált a tyúk a folyosón...).
Visszamentem a szobába, aztán nemsokára álomba zuhant a fiam a karomban a kimerültségtől. Én is aludtam vagy 2 órát, Adri még szenvedett a Kristófjával, de aztán ők is beájultak.
Ennyi a történet. Jó hosszú lettem.
Minket még éppen hazaengedtek másnap (hétfő) délelőtt, de Adriékat már bentfogták kedden, mert magas lett a kiscsávó bilirubinszintje (nagyon sárga a kispasi, még nem dolgozik rendesen a mája). Remélem, ma már hazamehetnek, tegnap mindenesetre kapott kék fényt, talán még infúziót is. 
Mindez megelőzhető-kezelhető lett volna, ha nem olyan flegma picsák azok az éjszakás csecsemősök.
Tanúlság: Minden csecsemősnővér mást mond ugyanarról a problémáról.
A kórházba mindenképpen vigyél legalább egy kis üveg bébivizet (pl. Jana), gyógyszertári porszőlőcukrot, ill. poharat vagy cumisüveget a gyereknek. Adagolás: 1 deci vízbe egy icipici kanál cukor, szóval éppencsak édes legyen.
Nem kell a dolgot "reklámozni" az eü. személyzet felé, és inkább hozd haza a cuccot bontatlanul, minthogy olyan kiszolgáltatott helyzetbe kerülj, mint mi. Szerezz be jó minőségű (pl. Avent vagy Medela) bimbóvédőt.
Ha a gyerek 2 nap után szokatlanul kreolbőrű és aluszékony lesz, nehogy arra gondolj, hogy olyan tápláló a tejed, hanem inkább az élettani sárgaságra, amit minél gyorsabban kezelni kell (több szopi és folyadék segít eltávolítani).

A történet folytatása tőlem:
Kékfényes sztori:
Persze aznap éjjel kifogtam a magas vörös p....t egyik éjszakásnak, a másik normális volt. Este 9-kor szóltak, hogy menjek szopiztatni, vittem a bimbóvédőmet, leülök szoptatni, erre hallom, hogy a vörös csirke mondja a másiknak, hogy minek a bimbóvédő nekem, mert hogy ez a baba amikor vasárnap ő volt éjszakás már gyönyörűen szopizott bimbóvédő nélkül (!!!!!!). Jön az értelmesebbik, kérdezi tőlem ugyanezt. Azt hittem szétrobbanok. Mondtam neki, hogy hát ez a gyerek nehezen, mert hát ha ő is ránéz a cicimre látja, hogy milyen. A nőci bólogat, hogy hát látja, de hát a kolléganője azt mondta, hogy .... Na, itt már elegem volt, és mondtam a nőcinek, hogy a kedves kolléganője csak annyit látott, hogy a gyerek bukott egy pici tejcit fürdetéskor. De az a szerencsétlen abból a nyomorult 5 gr-ból bukta ki, amit előtte 1 órás nyüstölés során sikerült belevarázsolni szegény Kristófba. Na, erre nem mondott semmit.
Azt hittem odamegyek a vöröshöz és felpofozom!!!!!!!!!!!!!!!
Végül nem tettem panaszt, mert már csak 1 dologra vágytam: otthon, édes otthon.
Nyugi, nekem is kezd elegem lenni a szopis macerából. Mire rávarázsolom a mellbimbómra azt a vacak "szilikoncicit", Kristóf tuti leborítja onnan, vagy csak a végét kapja el és elmozdítja a bimbiről, ha minden klappol, akkor meg alig dologzik rajta, csak cummog és így nem nagyon történik semmi. A tegnapi sikerélmény csodaszámba megy. Fejni szoktam, ha épp jön belőle valami. Ma már 30 ml-t sikerült levarázsolnom. Bimbóvédő nélkül is próbáltam újra és újra, de esélytelen, csóró gyerek csak a végét bírja úgyahogy bekapni (annyira lapos a bimbim) és csak rágicsálni sikerül.


A fent említett sikerélmény 2009.03.26-ról:
Tejcsi ügyben viszont sikerélményünk volt tegnap, mert egyszer sikerült levarázsolnom 20 ml-t, aztán este még az egyik ciciből evett 30 gr-ot. Azt hittem rosszul hallok, mikor evés után is lemértük! Mondtam apunak, hogy elnézte a mérleget, de közölte, hogy tuti, hogy nem, különben is a mérleg kiírja az utsó két mérés közti különbséget és az bizony 30 gr. Úgyhogy a tegnap esti etetés végül csak szopi volt meg egy kis babavíz. Hát én úgy örültem!!! (kár hogy nincs ugrálós smiley)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése