2011. március 15., kedd

Kockázatok és mellékhatások tekintetében...

Szerdán már sokkal jobb volt a helyzet, akkor napi 3x13 csepp Cataflam mellett 37 alatt maradt Krisz hőmérséklete, ami nagy sikernek számított. Bocsánat, kamuzok, estére 11 cseppet kapott . Így úgy döntöttem, hogy másnap megpróbálok csak 2x adni neki és kevesebb cseppet, csütörtök reggel tehát nem kapott. Bementem a bölcsibe befizetni az ebédet. A Mackó csoportban a kicsiknél Judit nénivel összesen 3 gyerek reggelizett. A többiek mind betegek voltak. Épp végigment a csoporton egy hasmenős-hányós vírus. Mire hazamentem Krisznek 37-re felment megint a hője, hát én ettől a kis hőemelkedéstől is kiakadtam, pedig logikus volt, hogy csak úgy ukk-mukk-fukk nem fog egy ilyen durva fertőzés elmúlni. De azért aznap már csak 2x 10 cseppet kapott, és estére is csak 37 volt az eredmény.
Pénteken már sokkal jobb volt a helyzet, bár délre megint 37-nél jártunk, de hát tudjuk, az tulajdonképpen normálisnak számít, ráadásul egy alvás után 36,6-al ébredt. Délután mentünk vissza a doktor nénihez, pontosabban a helyettesítő doktor bácsihoz, aki szerdára zöld utat adott nekünk. Megkaptuk az igazolást: egészséges, közösségbe mehet.
Hogy mi volt ez, tudja a fene. Hallottam már azt is, hogy 3 éves kor alatt nincs tüszős mandulagyulladás. Ha ezt vesszük, akkor mononukleózis volt. Ha azt, hogy akkor elvileg a mandulagyulladásra kapott penicillintől kiütéseknek kellett volna jelentkeznie, amik meg nincsenek, akkor meg szimpla mandulagyuszi.
Többen kérdezték, hogy nem küldtek minket vérvételre. Nem, de azt hiszem meg is értem a doktor néninket. Egy ismerősöm kisfia január elején esett át mononukleózison, tőle akkor vettek vért, az eredmény még most sincs meg. Azt is hallottam, hogy ilyen kicsiknél gyakran fals negatív az eredmény a vérvételnél. Ezeket összefoglalva: akármi is volt, remélem, pontot tehetünk az ügy végére. Csak annyit tudok erre mondani, amit egy kedves volt kolléganőmtől, Nikitől hallottam: kockázatok és mellékhatások tekintetében kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét, VAGY KISGYERMEKES BARÁTNŐJÉT. :D
A hosszú hétvégét Piliscsabán töltöttük. Rengeteget sétáltunk, Krisz nagyon élvezte. Nagyon tud gyalogolni. Levágtuk a haját, bár nem viselte túl jól, de már muszáj volt. Nagyon cuki lett.
Fantasztikusan tudja már osztani az embereket: "ne nyúlj hozzám!", "hagyj békén!", "én játszom!", "nem akajja Kjistófka!". Akaratos lett, de nagyon. Sőt nagyon mérges bír lenni, ha valami nem úgy van, ahogy ő akarja. Toporzékol, üti a fejét, vagy a szájába kapja az öklét, így próbálja kifejezni, hogy ő bizony most nagyon mérges. Még meg kell tanulnia kifejezni ezt az érzést is normális módon. De tulajdonképpen nem csinálja durván. Szépen meg lehet azért vele beszélni a dolgokat. Nem az a hisztis típus (kop-kop-kop).
Meg van az első teljes mondókája is, a zsipp-zsupp kenderzsupp, de csak akkor mondja el egyedül, ha olyan kedve van. Számol tízig, kevés hibával. Ma reggel pl. a Dóra a felfedezőt nézve végig számolta a mászóka (amin Dóra mászott) rúdjait, és 1x hibázott (hat után a nyolc jött, de rögtön javította is).
Nagy kedvence lett most a Duplo, imád vele építeni, illetve a fa kirakós, illesztgetős játékok.
És végre TAVASZ VAN!!!!!!!!!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése